Το 2015 μπήκε δυναμικά στη ροή του χρόνου, ας είναι μια καλή χρονιά για όλους μας!
Προχώρησε λοιπόν ο Ιανουάριος και επιβάλλεται να ασχοληθούμε λίγο με τα του χειμώνα.Όλοι μας νοιώσαμε το κρύο και τα παιδιά έρχονται κάθε μέρα εξοπλισμένα με τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ.
Ρωτήσαμε και μας είπαν λέξεις που τους φέρνει στο μυαλό ο χειμώνας.
Έπειτα χωρίστηκαν σε ζευγάρια διάλεξαν μία λέξη την αντέγραψαν και την ζωγράφισαν.
και έτσι φτιάξαμε το λεξικό του χειμώνα.
Παίξαμε σε ζευγάρια (ΝΤΥΣΕ ΤΟΝ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟ).Ποιός θα ντύσει με κασκόλ, γάντια, και σκουφί τον χιονάνθρωπό του πιο γρήγορα;
Τα παιδιά αντιστοίχησαν χειμωνιάτικα ρούχα με τις λέξεις τους, βοηθούμενα από τον πίνακα αναφοράς των χειμωνιάτικων ρούχων.Έπειτα δύο-δύο παιδιά άπλωναν την μπουγάδα τους ανάλογα με ποιά λέξη τους δείχναμε.Ποιός θα απλώσει σωστά τα περισσότερα ρούχα;
Διαβάσαμε το παραμύθι » Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΉΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ»που μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με την θερμοκρασία και πώς την μετράμε.Παρατηρήσαμε το θερμόμετρο, εντοπίσαμε το 0, μιλήσαμε για το τι σημαίνει κάτω και πάνω από το 0. Τι θερμοκρασία νομίζουν ότι έχει ο βόρειος πόλος και ποιά η έρημος; Συγκρίναμε τη θερμοκρασία μέσα και έξω από τη τάξη μας
και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας.
Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και του χιονιού. Είδαμε ένα video στον υπολογιστή και κάναμε το γνωστό πείραμα για να δούμε την υγροποίηση του νερού.Διαπιστώσαμε τις τρείς μορφές του νερού,αέρια,στερεή και υγρή μορφή, όταν τα παιδιά πρότειναν να κάνουμε το νερό παγάκια, στην ερώτηση πως θα γίνει στερεό το νερό, και ότι πρέπει να ζεσταθεί στο καλοριφέρ για να λιώσει και να γίνει πάλι υγρό.
Μιλήσαμε για την τήξη και την πήξη και άλλων υλικών,πχ. σοκολάτας,βουτύρου,κεριού κά.
Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις, πειραματίστηκαν με τα υλικά και καταγράψαμε σε έναν πίνακα τα συμπεράσματα μας πρίν και μετά.
Αφού βρήκαμε πολλές λέξεις από Χ, όπως ο χειμώνας,αλλά και σύνθετες με το χιόνι πχ. χιονοπέδιλο, φτιάξαμε και δικές μας,όπως χιονοπαιδί, χιονόσπιτο, χιονοαυτοκίνητο κ.τ.λ
Παίξαμε ένα παιχνίδι όπου το κάθε παιδί έπρεπε να κάνει μια διαδρομή και να αναγνωρίσει το γράμμα Χ ανάμεσα σε άλλα.Παρακάτω να βρεί την σωστή καρτέλα που έδειχνε αντικείμενα ή ζώα που αρχίζουν από Χ και τέλος να αναγνωρίσει λέξεις που αρχίζουν απο Χ ανάμεσα σε άλλες λέξεις.
Παίξαμε με αριθμούς και χιονονιφάδες ,συνδέσαμε αριθμούς με ποσότητες και αντίστροφα.