«Το σπουργιτάκι που κρύωνε»

Αποχαιρετάμε τον χειμώνα με μια ιστορία που έβγαλαν τα ίδια τα παιδιά για ένα σπουργιτάκι με αφορμή το γνωστό τραγούδι «ένα σπουργιτάκι τόσο δα».
Ξεκινήσαμε με την εκμάθηση του τραγουδιού. Τους διηγήθηκα μια ιστορία με ένα σπουργιτάκι που έψαχνε ψιχουλάκια να φάει μέσα στον χειμώνα. Ένα παιδάκι ο Αιμίλιος το αγάπησε, το τάισε και του έδειξε ότι μπορεί να τον εμπιστευτεί. Στη συνέχεια τους τραγούδησα το γνωστό τραγουδάκι:
Ένα σπουργιτάκι τόσο δα
στο παραθυράκι πως χοροπηδά
Τσίου τσίου λέει κρύο φοβερό
ούτε ΄να σποράκι δεν μπορώ να βρω
Έλα σπουργιτάκι τραλαλα
έχω να σου δώσω ψίχουλα πολλά
είμαι ΄να παιδάκι με καρδιά καλή
έλα σπουργιτάκι σ’αγαπώ πολύ.
Πρώτα το τραγουδήσαμε με τις ανάλογες κινήσεις
befunky-collage
Στη συνέχεια, τραγουδήσαμε την μελωδία σιγοψιθυρίζοντας, με κλειστό στόμα κάνοντας μμμ, λαλαλα, με την λαλιά των ζώων γαβγαβγαβ,νιάου νιάου,τσίου τσίου, αλλά και γελώντας ή κλαίγοντας και πάντα με τις ανάλογες κινήσεις.
befunky-collage1
Δουλέψαμε τις έννοιες Piano (σιγανά) και Forte (δυνατά), σε ομάδες, με το αριστερό και δεξί μου χέρι να ανεβοκατεβαίνει.
Συνδέσαμε το ρυθμό του τραγουδιού με την ρυθμική κίνηση των παιδιών. Τα παιδιά περπατάνε ελεύθερα στο χώρο. Όταν αρχίσω να χτυπάω το ταμπουρίνο, προσαρμόζουν το βήμα τους στο ρυθμό που ακούν: μισά ή τέταρτα.
befunky-collage5
‘Εγινε «διάλογος»: δύο παιδιά τραγουδούν. Ο καθένας τραγουδά τα λόγια του ρόλου του, ενώ τα άλλα παιδιά τραγουδάνε τα λόγια που περιγράφουν την κατάσταση
befunky-collage6
Η δραματοποίηση του τραγουδιού συνδυάστηκε με την παράλληλη ενορχήστρωσή του, αφού πρώτα αποφασίσαμε ποια όργανα θα παίξουν τέταρτα και ποια μισά.
befunky-collage8
befunky-collage9
Εγώ απλά, προσπάθησα να διευθύνω τις ομάδες:τέταρτα(ταμπουρίνο,ντέφι, ξυλάκια), μισά (τρίγωνα, κουδουνάκια, πιατίνια) και η τρίτη ομάδα κρατούσε τον ρυθμό με παλαμάκια (τέταρτα).
befunky-collage7
Τα παιδιά είχαν την ιδέα να μαζέψουν τα ψίχουλα από το πρωινό τους, να τα βάλουνε στο παράθυρο, για να φάνε τα σπουργιτάκια!
befunky-collage12
Ζωγράφισαν το τραγούδι.
befunky-collage10
befunky-collage11
Κόψανε, βάψανε και πέρασαν κλωστή σε γάντι σαν να ήτανε η χούφτα μας για να κρατήσουμε το σπουργιτάκι και να το ζεστάνουμεbefunky-collage2

Ξεκινήσανε «Μια φορά κι έναν καιρό ….» και κάναμε το τραγούδι ιστορία.

Στο βίντεο που ακολουθεί εικονογράφησαν την ιστορία, αφού συνεργάστηκαν υπέροχα και το κάναμε βιβλίο!
befunky-collage4

Book titled 'untitled'Read this free book made on StoryJumpervar pr=((«https:» == document.location.protocol) ? «https:» : «http:»);if (typeof SJScriptLoaded === «undefined») {window.SJScriptLoaded = true;var s = document.createElement(«script»);s.src = pr+»//www.storyjumper.com/script/storyjumper-embed.js»;document.getElementsByTagName(«head»)[0].appendChild(s);function r(f){/in/.test(document.readyState)? setTimeout(«r(«+f+»)»,9) : f()}r(function() { SJMakeBookOpenLightBox(); });}

Και αφού παρουσίασε κάθε ζευγάρι την δουλειά του

Αντίο Χειμώνα.Καλώς ήρθες Άνοιξη!

Μια σκέψη σχετικά μέ το “«Το σπουργιτάκι που κρύωνε»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s