Ο «Τομ το σαλιγκάρι» της Τασούλας Τσιλιμένη, είναι αγαπημένη φθινοπωρινή ιστορία! Καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Παιδί και φυσικό περιβάλλον (μαθαίνουμε πληροφορίες για τις συνήθειες των ζώων το φθινόπωρο, παρατηρούμε τα σαλιγκάρια), παιδί και γλώσσα (αντιστοίχηση των ζώων με το όνομά τους, καλλιέργεια προφορικού λόγου), παιδί και μαθηματικά (χρονική ακολουθία της ιστορίας, μαθαίνουμε τη σπείρα), παιδί και δημιουργία και έκφραση (θεατρικό παιχνίδι, κίνηση με μουσική, εικαστικά). Κάθε χρόνο δίνουμε έμφαση και σε κάτι διαφορετικό.
Τα παιδιά άκουσαν κι έβλεπαν παράλληλα την εικονογράφηση της ιστορίας. Βρήκαμε τον κεντρικό ήρωα και γράψαμε το όνομά του βρίσκοντας τα γράμματα από τα δικά μας ονόματα!
Τα παιδιά με συνοδεία διαφορετικής μουσικής για κάθε ζώο απέδωσαν κινητικά την ιστορία.
Το ίδιο έγινε με μουσικά όργανα. Με τα παιδιά φτιάξαμε την ηχοιστορία του Τομ.
Τα παιδιά έγινα σαλιγκάρια κρυμμένα στο καβούκι τους, σαλιγκάρια έξω από το καβούκι τους και γυμνοσάλιαγκες!
Βάλαμε τα ζώα με τη χρονική σειρά εμφάνισης στην ιστορία και αντιστοιχήσαμε την καρτέλα με το όνομά τους!
Μάθαμε για τη σπείρα και κόψαμε κολλήσαμε και ζωγραφίσαμε ένα σαλιγκάρι!
Με οντουλέ χαρτόνι φτιάξαμε σπέιρες και τις μεταμορφώσαμε σε σαλιγκάρια!
Αυτά τα σαλιγκάρια πήραν μέρος σε αγώνες! Ποιό είναι το πιο γρήγορο;
Τα παιδιά στο διάλειμμα βρήκαν αληθινά σαλιγκάρια. Με το μεγεθυντικό φακό παρατηρούμε τη σπέιρα στο καβούκι τους και τη συμπεριφορά τους! Κι όσο εμείς ασχολούμαστε με τους σαλιγκαροαγώνες ….αυτά σκαρφάλωσαν στο κουκλόσπιτο! Γι’ αυτό τα επιστρέψαμε στη φύση!!!