Παίζω και μαθαίνω παρέα με τα αποδημητικά πουλιά

Αποχαιρετώντας το φθινόπωρο, ασχοληθήκαμε με τα αποδημητικά πουλιά και παίξαμε πολλά κινητικά παιχνίδια που μας έδωσαν την ευκαιρία να βιώσουμε μαθηματικές έννοιες.
Αρχικά, συζητήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά και ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για αυτά. Μάθαμε ποια είναι τα πουλιά που μεταναστεύουν και πού πάνε. Βρήκαμε στον παγκόσμιο χάρτη την Αφρική και παρατηρήσαμε ότι για να φτάσουν εκεί περνούν από βουνά και θάλασσες. Γίναμε πουλιά και αναπαραστήσαμε το ταξίδι τους, τραγουδώντας ένα τετράστιχο που μας άρεσε πολύ: Πολλά πολύχρωμα πουλιά, ταξίδεψαν πολύ ψηλά, πάνε εδώ, πάνε εκεί, πάνε μακριά στην Αφρική.

Την επόμενη μέρα φτιάξαμε στο χώρο τη διαδρομή των πουλιών με έπιπλα και φόδρες, γίναμε αγριόπαπιες που μεταναστεύουν και την εκτελέσαμε ακολουθώντας τις οδηγίες. Πετάξαμε κάτω από ένα σύννεφο, πάνω από τη θάλασσα, ανάμεσα σε δύο βουνά και τέλος ξεκουραστήκαμε μέσα στη λίμνη όπου ξεδιψάσαμε.

IMGP0182 ιστ. πουλιά 1

Τέλος, αναπαραστήσαμε αυτή τη διαδρομή και την κίνησή μας στο χαρτί.

IMGP0267
Το επόμενο παιχνίδι μας, είχε στόχους από την ενότητα των τοπολογικών σχέσεων στα μαθηματικά και συγκεκριμένα τη διάκριση της ανοιχτής από την κλειστή γραμμή σε συνδυασμό με τον διαχωρισμό του μέσα και του έξω. Αφού περπατήσαμε πάνω σε ανοιχτές και κλειστές γραμμές, γίναμε και πάλι μεταναστευτικά πουλιά. Φτιάξαμε με κορδέλες ένα ποτάμι (ανοιχτή γραμμή) και πετάξαμε από τη μία ή την άλλη πλευρά, προσπαθώντας να σωθούμε από τον κυνηγό που δεν μπορούσε να περάσει το ποτάμι, αφού δεν υπήρχε γέφυρα.

ιστ. πουλιά 5

Αναπαραστήσαμε σε φύλλο εργασίας το παιχνίδι μας.

IMGP0264

Στη συνέχεια, φτιάξαμε μία λίμνη (κλειστή γραμμή) και παίξαμε ένα αντίστοιχο παιχνίδι, όπου για να σωθούμε από τον κυνηγό έπρεπε να μπούμε μέσα στη λίμνη.

ιστ. πουλιά 6
Αναπαραστήσαμε σε φύλλο εργασίας το παιχνίδι μας.

IMGP0265

Στο επόμενο παιχνίδι με τα πουλιά και τους κυνηγούς, εισάγαμε στα παιδιά και την έννοια του ανάμεσα, αφού τα πουλιά για να σωθούν έπρεπε να μπουν μέσα στο δάσος και να σταθούν ανάμεσα στα δέντρα.

ιστ. πουλιά 2

Τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι με στόχο να διακρίνουν τα παιδιά το περίγραμμα των περιοχών, τη γειτνίαση και να αντιληφθούν ότι η γραμμή αποτελεί ένα σύνορο της περιοχής που περικλείει. Τρία παιδιά κάθε φορά γίνονται πουλιά που ταξιδεύουν και ξεκουράζονται σε μια χώρα, σύμφωνα με τις οδηγίες (π.χ. στα σύνορα της Α με την Β χώρα, ή στη χώρα που συνορεύει με όλες τις άλλες, ή στη χώρα που συνορεύει μόνο με την Γ και την Δ κ.λ.π). Τα υπόλοιπα παιδιά τραγουδούν το αγαπημένο μας τετράστιχο και συνοδεύουν με κρουστά μουσικά όργανα.

ιστ. πουλιά 3

ιστ. πουλιά 4

Το παιχνίδι αυτό ακολούθησε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

IMGP0263

Τέλος, ο καθένας μας διάλεξε ένα από τα αποδημητικά πουλιά που μάθαμε, βρήκαμε γι΄ αυτό εικόνες στο διαδίκτυο, το ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά του.

IMGP0295

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες, μας έδωσαν την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα πουλιά, να τα γνωρίσουμε, να παίξουμε και να διασκεδάσουμε. Επιπλέον, προβληματιστήκαμε για τα πουλιά που μένουν εδώ στη χώρα μας τον χειμώνα και αποφασίσαμε να τα βοηθήσουμε να βρίσκουν φαγητό. Φτιάξαμε ταίστρες για αυτά με κουτιά από γάλα και τις κρεμάσαμε στα δέντρα στην αυλή του σχολείου μας.

ιστ. πουλιά 7

ιστ. πουλιά 8

ιστ. πουλιά 9IMGP0242IMGP0243

Έτσι, κάναμε μια ελάχιστη πράξη προσφοράς προς τα πουλάκια, για να δείξουμε την αγάπη μας σε αυτά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s