Η σοφή ελιά και η αξία της δημοκρατίας

Το εξαιρετικό παραμύθι «Η σοφή ελιά», της Ειρήνης Καμαράτου – Γιαλλούση, εκδ. μικρή Μίλητος, μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την αξία της δημοκρατίας, τη δικαιοσύνη και να αναφερθούμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Επιπλέον, να κάνουμε δραστηριότητες Γλώσσας, Μαθηματικών, Θεατρικού Παιχνιδιού, αλλά και να αναλογιστούμε κάποια πράγματα για τον εαυτό μας.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, παίξαμε το γνωστό παιχνίδι με το ζάρι και στη συνέχεια συζητήσαμε για τους ήρωες, τις πράξεις και τις αντιδράσεις τους, εντοπίζοντας τα χαρακτηριστικά τους. Κάναμε έναν πίνακα με αυτούς. Επίσης, κάναμε έναν πίνακα αναφοράς με το όνομα και την εικόνα του κάθε ήρωα.

IMGP0058

Στη συνέχεια, κλείσαμε τα μάτια, μεταφερθήκαμε στο περιβόλι με τους καρπούς που περιγράφεται στο βιβλίο και προβληματιστήκαμε σχετικά με το αν ζούσαμε σε αυτό το περιβόλι, ποιος ήρωας θα θέλαμε να είμαστε και γιατί. Ζωγραφίσαμε, γράψαμε και αιτιολογήσαμε την απάντησή μας.

IMGP0115IMGP0116

IMGP0117

Την επόμενη μέρα, με αφορμή το παραμύθι, αναφερθήκαμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, συζητώντας για την αξία της δημοκρατίας και της ελευθερίας, για τη δικτατορία και κάνοντας έναν παραλληλισμό με την ιστορία «Η σοφή ελιά».
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για το ποιοι από τους ήρωες της ιστορίας μας είναι οι πιο κατάλληλοι για αρχηγοί και γιατί. Κάναμε εκλογές και ψηφίσαμε αυτόν που εμείς θα θέλαμε για αρχηγό, ζωγραφίζοντας, γράφοντας και αιτιολογώντας και πάλι την απάντησή μας.

IMGP0112

IMGP0113

IMGP0114

Μετά, μετρήσαμε τις ψήφους και τις καταγράψαμε σε έναν πίνακα. Πρώτο βγήκε το μήλο, γιατί νοιαζόταν για τους άλλους, δεύτερη η ελιά, γιατί διάβαζε πολύ και ήταν σοφή και τρίτο το καρπούζι, γιατί αγωνιζόταν για το δίκαιο.

IMGP0099
Ο καθένας μας κατέγραψε σε ατομικό φύλλο εργασίας τα αποτελέσματα των εκλογών μας. Τα παιδιά συμβουλευόταν τον πίνακα αναφοράς με τους ήρωες για να μπορέσουν να διαβάσουν το όνομα του καθενός από αυτούς στο ατομικό τους φύλλο εργασίας και να γράψουν δίπλα πόσες ψήφους είχε πάρει. Η δουλειά αυτή απαιτούσε διεργασίες σκέψης, σύγκρισης και επίλυσης προβλήματος.

IMGP0118IMGP0119IMGP0121

Την ημέρα της γιορτής αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε την ιστορία της σοφής ελιάς, γιατί μας άρεσε πολύ. Καλέσαμε και τα παιδάκια της κυρίας Βεργούλας για να παίξουμε και να χαρούμε όλοι μαζί.
Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

ιστ. Πολ. 1
«Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα περιβόλι με πολλούς καρπούς, αρχηγός ήταν η κολοκύθα. Όλη την ημέρα οι καρποί δούλευαν και κουβαλούσαν νερό. Αλλά η κολοκύθα τους έδινε μόνο από έναν κουβά για το φυτό τους….

ιστ. Πολ. 2

ιστ. Πολ. 3
…Όμως αυτό δεν έφτανε για το φυτό του καρπουζιού. Εκείνο παραπονέθηκε και ανακάλυψε ότι η κολοκύθα κρατούσε το περισσότερο νερό για το δικό της φυτό. Και έτσι βρέθηκε στη φυλακή…

ιστ.Πολ. 4. jpg
…Το πεπόνι, που έμαθε τι έγινε, συμβουλεύτηκε τη σοφή ελιά. Κάλεσε και όλους τους καρπούς για συμβούλιο μαζί της…

ιστ. Πολ. 5

ιστ.Πολ..6
…Τελικά, ακολουθώντας το σχέδιο της ελιάς, οι καρποί καταφέρουν να απαλλαγούν από την κολοκύθα και επιλέγουν για αρχηγό τους την ελιά, γιατί διαβάζει πολλά βιβλία, νοιάζεται για όλους και είναι σοφή…

ιστ.Πολ.7

…Όλοι είναι χαρούμενοι γιατί έχουν τον πιο κατάλληλο αρχηγό και κάνουν μια γιορτή… ιστ.Πολ.8

… και ζήσαν αυτοί καλά κ εμείς καλύτερα».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s