Συνεχίζοντας το πρόγραμμα που έχει πάρει το νηπιαγωγείο μας σχετικά με τα ζώα υπό εξαφάνιση, ασχοληθήκαμε με το λύκο. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το θέμα αυτό μερικά παραμύθια κλασσικά ή σύγχρονα που το καθένα έχει τις ιδιαιτερότητές του και τον λύκο του: κακό ή … καλό!
Το πρώτο παραμύθι που μας έρχεται στο μυαλό είναι φυσικά η κοκκινοσκουφίτσα.
Αλλά και ο Πέτρος και ο λύκος, το μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόφιεφ που φέρνει σε επαφή τα παιδιά με τα μουσικά όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.
Κάθε ήρωας του παραμυθιού εμφανίζεται με τον ήχο ενός οργάνου: με το φλάουτο εμφανίζεται το πουλάκι, με τα έγχορδα ο Πέτρος,με το όμποε η πάπια, με το κλαρινέτο η γάτα, με το γαλλικό κόρνο ο λύκος, με το φαγκότο ο παππούς,με τα τύμπανα οι κυνηγοί και οι τουφεκιές τους.
Αρχικά, αφηγήθηκα το παραμύθι χρησιμοποιώντας έγχρωμες εικόνες.
Μιλήσαμε για τα όργανα που παίζουν στη μουσική και τη σχέση του κάθε οργάνου με τους ήρωες. Ακούσαμε τα όργανα ένα ένα και παίξαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι στον υπολογιστή με το οποίο μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε.
Τα παιδιά πειραματίστηκαν να βγάλουν ήχο φυσώντας σε ένα αληθινό φλάουτο.
Ακούσαμε ολόκληρο το μουσικό έργο με την τεχνική της ενεργητικής ακρόασης. Τα παιδιά κινιόντουσαν στο χώρο ανάλογα με το όργανο που ακούγονταν κάθε φορά, πότε κάνοντας το πουλάκι, πότε τους κυνηγούς , πότε το λύκο κ.λ.π
Παίξαμε το μουσικό παραμύθι χρησιμοποιώντας τα δικά μας όργανα:
κουδουνάκια για τον Πέτρο,φλογέρα για το πουλάκι,μικρό κανονάκι για τον παππού, ξύστρα για την πάπια,σιγανόταμπουρίνο για τη γάτα,πιατίνια για το λύκο, δυνατά χτυπήματα στο ταμπουρίνο για τις τουφεκιές των κυνηγών.
Τέλος, είδαμε το μουσικό έργο σε μορφή ταινίας όπου ακούσαμε για άλλη μια φορά την υπέροχη μουσική του.
Υπάρχουν όμως κι άλλα παραμύθια όπου ο κακός λύκος απομυθοποιείται και εμφανίζεται καλός. Ένα από τα πιο αγαπημένα αυτά παραμυθια είναι ο καλόκαρδος λύκος
Αφού το διαβάσαμε και μας άρασε πολύ, σκεφτήκαμε να το δραματοποιήσουμε με ένα διαφορετικό τρόπο: παίζοντας με τις σκιές μας. Ενθουσιαστήκαμε βλέποντας το παραμύθι να ζωντανεύει με αυτόν τον τρόπο.
Κλείσαμε το θέμα με το λύκο φτιάχνοντας ο καθένας τον δικό του λύκο και παίζοντας με αυτόν.