Άστατος ο καιρός τον Μάρτιο. Γι’αυτό και μεις αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον αέρα πριν ζεστάνει για τα καλά.Και σ’αυτό μας βοήθησε ο ίδιος ο καιρός, που εκείνη τη μέρα άρχισε να φυσάει! Έτσι,δεν χάσαμε ευκαιρία,βγήκαμε στην αυλή και μαζέψαμε… αέρα στις σακούλες μας.
Καθώς τρέχαμε τον νιώσαμε στο πρόσωπό μας, ανεμίσαμε τα μαλλιά μας.
Μέσα στην τάξη είπαμε τι ξέρει ο καθένας για τον αέρα
και έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να βρούμε πληροφορίες και εποπτικό υλικό στο internet.
Κάναμε υποθέσεις και διαπιστώσεις παράλληλα:
-Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε ο αέρας; Ας κλείσουμε στόμα και μύτη να δούμε.
-Από που αναπνέουμε; Εισπνοή – εκπνοή.
-Τι θα συμβεί αν φυσήξω μέσα σε ένα μπαλόνι; Φυσάμε.
-Τι θα συμβεί αν ελευθερώσω τον αέρα που κρύβει το μπαλόνι;Το αφήνω.
-Τι θα συμβεί αν τρυπήσω το μπαλόνι ή γεμίσω μια σακούλα από πατατάκια με αέρα;
Στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα του Γεώργιου Δροσίνη (εικονόλεξο)»Ήλιος και αέρας» και είδαμε ένα πολύ ωραίο σχετικό videο.
Ζωγραφίσαμε το ποίημα
Και φυσικά το δραματοποιήσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό
Ο ήλιος και ο αέρας μαλώνουν.Εμφανίζεται ο γεωργός με την μαύρη κάπα του. Ο αέρας προσπαθεί να βγάλει την κάπα του. Ο ήλιος με τις ζεστές ακτίνες του τα καταφέρνει.
Ζωγραφίσαμε φυσώντας με καλαμάκι
Τα παιδιά χάρηκαν υπερβολικά όταν είπαμε ότι θα φτιάξουν τα αγόρια σαίτες και τα κορίτσια βεντάλιες.Μάλιστα θέλανε να κάνουν διαγωνισμό ποιος θα την πετάξει πιο μακριά.
Ταξιδέψαμε στη χώρα του κυρίου Μποφόρ και μάθαμε πως μετράμε την δύναμη του αέρα.
Αλλά, είπαμε και τις σκέψεις μας για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ή να γίνεται, όταν φυσάει ο αέρας ανάλογα με τα μποφόρ.
Κάναμε στη γλώσσα αντιστοίχιση
Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με τον αέρα και τον άνεμο.
Έπειτα, γίναμε οι ίδιοι άνεμοι με τα μουσικά μας όργανα. Όταν φυσά η φλογέρα, είμαστε η αύρα και κινούμαστε στο χώρο χαιδεύοντας απαλά τα φύλλα, τα πρόσωπα. Όταν χτυπούν οι μαράκες, είμαστε μέτριος άνεμος ή ισχυρός άνεμος. Όταν όμως ακούγεται το τύμπανο, γινόμαστε θύελλες, καταιγίδες, τυφώνες.
Περισσότερο από όλα τα παιδιά χαρήκανε τα παιχνίδια
Διαγωνισμός με πούπουλα: ποιος θα φυσήξει πιο μακριά το πούπουλό του
Βάλαμε την χαρτοπετσέτα στο πρόσωπό μας και αναπνέοντας είδαμε ότι κινείται
Στην κοιλιά μας και είδαμε ότι κινείται πάνω κάτω
Τις ανεμίζουμε και τις κάνουμε δίσκο σερβιρίσματος
Στο κεφάλι μας χωρίς να πέσει…
και αλλάζοντάς την από το ένα χέρι στο άλλο
Παίξαμε ελεύθερα με το μπαλόνι μας, το στριφογυρίσαμε, το κάναμε γροθιά του μποξ, το πετάξαμε ψηλά
το κάναμε μαξιλάρι και καρέκλα
Τέλος, κάναμε τρία πειράματα:
Α) Με το πιστολάκι προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε προς τα που φυσάει ο αέρας, κάνοντας αέρα σε μια χαρτοπετσέτα και ζωγραφίζοντας σε ανάλογο φύλλο εργασίας την κατεύθυνση των κλαδιών του δέντρου όταν έχει αέρα και όταν έχει άπνοια.
Β) Παρατηρήσαμε τι γίνεται όταν κλείνω με ένα γυάλινο ποτήρι ένα αναμμένο κερί (σβήνει λόγω έλλειψης οξυγόνου).
Γ)Εντυπωσιάστηκαν, όταν διαπίστωσαν ότι κινείται το χαρτί πάνω από το καλοριφέρ, αφού βγαίνει αέρας.
Δ)Αισθανθήκαμε την αντίσταση του αέρα όταν τρέξαμε με τις ομπρέλες κρατώντάς τες μπροστά μας και πάνω.
Χορτάσαμε πολύ αέρα αυτή τη βδομάδα, γι΄αυτό ελπίζουμε ο καιρός να βελτιωθεί για να μοιάζει πιο ανοιξιάτικος από δω και πέρα!